Voorbereidingen

Hoi allemaal,

Zoals velen van jullie al weten vertrek ik 17 juli voor 5 weken naar Zambia. Hier ga ik hopelijk als net afgestudeerd verpleegkundige vrijwilligers werk doen. Wanneer ik mensen vertel waarom ik deze reis maak, word ik de helft van de tijd voor gek verklaard en word er gevraagd waarom ik zo gek ben om vrijwillig te gaan werken in een land waar vrij weinig middelen beschikbaar zijn.

Voor mij is het antwoord nooit moeilijk geweest. Ik roep namelijk al jaren dat ik dit wil doen. Om erachter te komen hoe je veel kunt bereiken met weinig middelen. Ik denk dat je met weinig middelen leert om creatief te zijn met de middelen die je wel ter beschikking heb. Daarbij ben ik benieuw naar de mensen en de cultuur van een ander land.

De afgelopen maanden ben ik al bezig geweest met de voorbereidingen. Zo heb ik een reis geboekt bij Travelactive die me op een project hebben aangemeld. Ik had de keuzen uit verschillende medische klinieken. Ik heb gekozen voor het Maramba kliniek in Livingstone waar ik mee help met vaccinaties, en het controleren van de vitale functies bij pasgeboren baby’s uit de omliggende dorpen. Verder laat ik me verrassen met de taken die mij te wachten staan.

Ik heb een aparte vlucht moeten boeken, een vlucht met 2 tussenstops. Ik vlieg vanuit Düsseldorf naar München, en van München naar Johannesburg. Vanuit Johannes burg vlieg ik uiteindelijk naar Livingstone. De totale vliegreis duurt ongeveer 18 uur. Dit heeft te maken met de overstaptijden van 3 en 4 uur.

Daarnaast heb ik voor de juiste vaccinaties moeten zorgen, 4 stuks in totaal. Omdat in dit gebied de malaria mug voorkomt moet ik hiervoor medicatie slikken.

Afgelopen weekend heb ik ter voorbereiding nog een training gehad. Deze training dient ervoor vrijwilligers voor te bereiden op de Afrikaanse cultuur, wat je wel en wat je juist niet moet doen. Daarbij wordt je voorbereid op zaken waar je van tevoren nog niet eens over na had gedacht. Het was een nuttige training met oud-vrijwilligers die hun verhaal vertelden, en daarbij hun ervaringen deelde.

Met nu nog 45 dagen op de teller, ben ik bijna klaar en kijk ik uit naar mijn vertrek.

Ik zal regelmatig op dit blog een update posten, vanaf het moment dat ik beide benen op Afrikaanse grond heb gezet.

Wil je up-to-date blijven en weten hoe ik deze reis ga beleven? Meld je dan aan in de maillijst in de rechtse kolom. Zo krijg je een mailtje wanneer er een nieuwe post op het blog staat.

Groet Vincent.

Reacties

Reacties

Leon

Toppie kerel

Jeanine

Leuk Vincent! Geweldig dat jullie dit doen! Ik wil meelezen en meld me aan!
Succes met de voorbereidingen.

gaby wevers

Super Vincent! Graag zou ik je belevenissen willen volgen????. Als ik je niet meer zou zien, wens ik jou alvast heel veel succes toe! En een zeer leerzame reis toe!! Hopelijk komt het je verwachtingen ten goede!!????. Groetjes Gaby

Yves

Neefje van me,
We gaan contact houden zo goed als het kan terwijl we alle bij zowat aan de andere kant van de wereld zijn en beiden een 3de wereld land gaan meemaken met de mooien en minder mooien kanten die het te bieden heeft. Wij zullen, maar vooral jij, zal waarschijnlijk met een hele andere kijk op de wereld terug komen. Door alle ervaringen die je gaat op doen en mee gaat maken. Die ervaringen gaan je voor altijd bij blijven en je vormen in alles wat je daarna gaat doen of beslist.

Ik wens je heel veel succes met die goede werkzaamheden die je daar gaat verrichten, ik heb er echt respect voor dat je dit gaat doen.
Je neef is trots op je;)

Yvonne

Geweldig . Vincent dat je zo'n mooie maar spannende reis gaat maken. Ik wil er wel meer van weten en meld me aan. Groetjes en geniet ervan.

Joey

Kearel, (zoals dig altied teage mig zeas)

Al moandje en weake heure we dig euver nieks angers dan Zambia proate. En inderdaad, toense ut os verteldes detse nao Zambia gings en oug nog vriejwillig, verkloarde veer dig un bietje veur gek! Als gooie vrundj zeende gun ich dig dit naotuurlijk heel erg omdat ich weet desse nieks angers wils dan dit. Simpel: klaorstoan veur de miense die de hulp dringend neudig höbbe. Nog n paar gooi weake te gaon en dan is het zover, doe geis nao Zambia. Höbbe veer weer n paar weake rust haha ;). Ich bun ontzettend benuujd nao dien ervaringen, foto's filmpkes en verhoale. Noe rest mig dig nog ein dink te vertelle: let good op digzelf, doot gein gekke dinger (zoals op Ibiza) en kiek dien uig oet nao die hollandse meadjes die same mit dig mit gaon!
15 juli drinke ver os der un paar!
Groetjes Joey

Leny Helwegen

Super Vincent ,
Succes en wij willen je graag volgen.

groetjes
Leny

Ronald en Xandra

Hoi Vincent
Geweldig dat je dit gaat doen! Het wordt een ervaring met twee kanten: een geweldig avontuur en een confronterende ervaring.
Wij wensen je een leerzame maar ook mooie tijd toe. Als je bij terugkomst het gevoel hebt ,dat je een bijdrage hebt geleverd in het leven van deze mensen, dan is je reis geslaagd!
Heel veel succes en we blijven graag op de hoogte van je belevenissen.
Groetjes Ronald en Xandra,Joshua en Maud.

Chris Burger

Hee Vincent,
Super te gek wat je gaat doen,
Geweldige opstap om je dromen uit te laten komen.
Ga je verhalen volgen,
ENJOY !!!!!
Chris en Lei oet Peij

Elise Heggen

Was, is en blijft vast en zeker een doorzetter, die Vincent. Geweldig, dat jij je gaat inzetten voor mensen die zoveel minder hebben dan wij. Héél veel succes en mooie ervaringen gewenst! Het zal een enorme verrijking zijn voor je hele leven.

Goede reis, Vincent!

Oma Mia en Opa Jan.

Lieve Kleinzoon wij zijn natuurlijk ook heel trots,
op wat je gaat doen.

Marleen en John

Lieve Vincent. Geniet van het avontuur in Zambia. We gaan je verhaal met plezier volgen. Succes met je reis en je werkzaamheden.
Groetjes John en Marleen

Oma Mien en Opa Geer

Hoi lieve Vincent, wij hebben gehoord dat je gelukkig veilig bent aangekomen op jouw bestemming aldaar.
wij hopen dat je de nodige tijd krijgt om even uit te rusten van zulke lange reis!! wij kijken uit naar jouw ervaringen en belevenissen.
Heel veel succes en een goede gezondheid ,
Groetjes van je trotse Oma en Opa !!

tean uit prinsenbeek

wat hebben wij een avontuurlijk familie.
maar dit is natuurlijk helemaal gaaf, je vrijwillig inzetten voor je medemens.sukses met het verwerken van al je emoties.

tean uit prinsenbeek

we wenssen je veel
sukses want je zult heel wat te verwerken hebben,knap hoor .

Thean Prinsenbeek

wat een belevenis o,n safari. geniet maar van ieder momemt

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active