Rustig weekend!!

Vrijdag, na baby donderdag een dood gewone dag. Wanneer ik aankwam bij het kliniek zag ik dat een aantal zusters aan het dweilen waren. De wastafel was overstroomd en het kantoor stond blank. Een zuster was het water aan het opruimen met handveger en blik. Het deed mij even aan Ibiza denken. Maar goed vandaag mocht ik ondersteunen bij onderzoeken van de zwangere vrouwen. Ik stond samen met een Zambiaanse studente verloskunde. Eerst moest ik de bloeddruk van de vrouwen controleren. Daarna mocht ik helpen bij het registreren en het meten van de baby in de buik. We moesten voelen waar en hoe het kind lag, en met een meetlint het kind opmeten. Het volgende was het luisten naar het hartje van het ongeboren kind. Dit werd gedaan door met een soort koker op de buik te drukken en je oor op de koker te leggen. Een mooie ervaring hoe ze hier met weinig middelen toch grote dingen kunnen doen.

Vrijdag middag na de lunch zijn we met een groepje naar Royal Livingstone gegaan. Dit is een hotel bij de Victoria Falls, waar je een prachtig uitzicht hebt. Bij het hotel liep een zebra de grazen, zomaar uit het niets. Het deed mij weer even denken aan de safari. We hebben hier met genoten van de zonsondergang. Een moment van rust, nadenken en genieten. Iedereen is stil en geniet er zichtbaar van. Voor vele was het hun laatste avond, dus voor hun was het ook een moment van besef, en flashbacks van hun afgelopen weken. Gelukkig hoef ik de komende 3 weken nog niet aan mijn laatste dag te denken.

Na de zonsondergang hebben we in het vrijwilligershuis gegeten, en later naar de stad gegaan. Hier hebben we weer een paar drankjes gedronken en op de Afrikaanse muziek gedanst.

Na een avond stappen, hebben we vanmorgen een ontbijten bij Zambezi gegeten. Zambezi een restaurant in Livingstone. Ik had een samengesteld ontbijt met bacon, ei, en hash browns (een soort schijf van geraspte gebakken aardappelen).

Zaterdag liep ik richting de stad, en kwam er een 2 jongetjes naar mij toe. Hij wilde een stukje meelopen. Het knulletje ging recht voor mij staan, de andere zat op een op een fiets. Ik gaf de 2 een high five en liep met ze de straat uit. In eerste instantie wilde ik het hele stuk lopen, maar heb uiteindelijk een taxi gepakt. Het is de laatste dagen zo ontzettend warm dat lopen niet te doen is. Eenmaal in de stad even met WiFi voor de laatste keer facetimen met het thuisfront. Pap, mam en Lieke, succes met jullie reis maar vooral veel plezier. Ik weet zeker dat jullie net zo enthousiast zullen zijn als mij wanneer jullie eenmaal daar zijn.

Vandaag heb ik niks geplant, een lekker rustige dag genieten van de rust. Het schijnt morgen een nationale feestdag te zijn in Zambia. Dus heb ik een extra vrije dag. Wat ik dan ga doen weet ik nog niet.

Reacties

Reacties

Nancy

Wow Vincent wat een prachtige verhalen en foto's geniet ervan

Oma Mien en Opa geer

Hoi Vincent, Wij zijn onder de indruk van jou belevenissen en de prachtige foto"s! vooral die vn de Safari,de leeuwin en het luipaard waren het mooiste !
Zo ÖÖk de foto"s van de omgeving van Royal Livingstone bij de Victoria Falls ...en vooral, hoe jij je staande houd, als man alleen tussen zo veel leuke meiden ??.Als dat maar goed gaat???,HA,Ha.
heelveel groetjes en geniet er maar van.

Riny en Din

hoi Vincent,
wij hebben al jouw foto's bekeken en je geweldige verhalen op ons gemak gelezen; we hebben die kleine letters mooi met de zoom uitvergroot.
dus je snapt wel dat wij een hele lange poos achter de pc hebben gezeten, en in gedachten bij jou waren!
we kwamen helemaal in de African stemming, want jouw verhalen zijn meeslepend, en makkelijk te lezen.

we denken dat jouw verhalen ook prima geschikt zijn voor TV L1 en voor Dagblad de Limburger!

ga door met dit uitstekende werk en hou je taai!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active